Disable Copy and Paste

2014. szeptember 30., kedd

Iskola

A nagyobbik lányom középiskolába készül, ezért most az iskolák nyílt napjain való részvétel is terítéken van. Nosza, beültem ma egy német irodalom órára (két tannyelvű óra volt) és egy kémiaórára. Ez utóbbin olyanok hangzottak el, hogy mi az elektronhéj definíciója? Vázold  a magnézium atom elektronszerkezetét. A 26-os rendszámú és 56-os tömegszámú vas milyen elemi részecskéket tartalmaz? Ezeket tételesen kellett (volna) felsorolni. Melyik atomnak nincs neutronja? Hány elektron lehet maximálisan az „M” héjon? Mi adja az eredeti periódusos rendszerben a periodicitást? Ez utóbbi kérdés arra is választ ad, hogy mi alapján rendszerezi a Mengyelejev-féle periódusos rendszer az elemeket (válasz: növekvő protonszám alapján). Hány sor van a periódusos rendszerben? Hány oszlop van a periódusos rendszerben? Miért? E kérdések úgy hangzottak el, mintha a Roxfortban Piton professzor óráján lettem volna … J


És ekkor eszembe jutott Kiss Mari, aki azt mondta az érettségi után lassan harminc éve, hogy „Látjátok, most tudjátok a legtöbbet, mert soha nem fogtok később ennyi mindenhez hozzászólni tudni, mint most.”. Lehet, hogy igaza volt …